Fandom

DSJ2 Wiki

Mistrzostwa Świata Juniorów 2012

279stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Mistrzostwa Świata Juniorów
 
20122013
25marca - 1 kwietnia2012
Norwegia.png Stryn, Norwegia

Konkursy skoków narciarskich na Mistrzostwach Świata Juniorów odbyły się w dniach 25 marca - 1 kwietnia 2012 roku. Areną zmagań skoczków była skocznia normalna w norweskim Strynie.

Lista Startowa Edytuj

LP. Imię i nazwisko Narodowość Miejsce w PŚ
1. Jasiu --- nkl.
2. Anders Niemcy.png Niemcy 30.
3. Korolew Kazachstan.png Kazachstan 29.
4. Olunia Finlandia.png Finlandia 22.
5. Festence Kazachstan.png Kazachstan 18.
6. Kisiel Kazachstan.png Kazachstan 17.
7. TTR Niemcy.png Niemcy 8.

.

Przebieg Zawodów Edytuj

Pierwszy w historii trwania naszego turnieju konkurs Mistrzostwa Świata Juniorów czas zacząć!!

Jako pierwszy na rozbiegu staje Avraxis. Zawodnik tez dość rzadko stawał na rozbiegu w tym sezonie. Tak dokładnie to zdarzyło się to tylko raz - w Trondheim. Być może lubi zimne, norweskie klimaty. Zielone światełko zapaliło się, zawodnik rusza. Wybicie poprawne. Skoczek leci, OJEJ! Młody zawodnik dostał nagły podmuch wiatru i spadł ratując się tylko przed upadkiem. Uzyskał 86m, co z notami po 16,5 pkt daje notę 103,5 pkt.

Następny skaka Anders. Ten mieszkaniec Bawarii wyraźnie przygotowywywał się do tej imprezy mistrzowskiej. Świadczy o tym fakt odpuszczenia kilku ostatnich konkursów. Potwierdza to również jego wspaniały skok! Aparatura pomiarowa podaje 100,5 metra co przy wysokich notach daje szansę na medal tutaj.

Nastepny pojawia się Korolew. Ten osiemnastolatek z Ałmaty dość późno zaczął uczestniczyć w zawodach Pucharu Świata co może świadczyć o tym, iż ma dużo sił w końcówce trwania tego cyklu. Skacze tutaj 99 metrów. W stawce plasuje się za reprezentantem Niemiec.

Następnym zawodnikiem jest Olunia. Dla tej młodej Finki należą się brawa za wytrwania całego męczącego sezonu i znaczącą poprawę swoich skoków. Dziś uzyskuje 98m. Cóż, może w drugiej serii odpali petardę, co da jej medal ?

Na górze zostaje trójka skoczków: Dwóch Kazachów : Festence i Kisiel oraz faworyt konkursu Niemiec TTR.

Pierwszy skaka Festence. Jego start w tej imprezie od początku stał pod znakiem zapytania z powodu gorączki i zapalenia gardła. Zielone światełko zapala się, jednak zawodnik nie rusza. Wyciera nos i rusza w kierunku progu. Wynik osiągnięty przez niego - 98,5m plasuje go w chwili obecnej na trzecim miejscu.

Następny już jedzie Kisiel. Ten mieszkaniec Kołobrzegu od dłuższego czasu twierdził, iż dla niego to jest impreza docelowa sezonu. Start sezonu, po prostu najważniejszy. Uzyskuje on w swojej pierwsej próbie 101,5m deklasując konkurencję.

Ostatni na rozbiegu zjawi się TTR. Niemiec raczje bez problemów powinien zdobyć co najmniej medal. Duża prędkość na progu na progu. Ach, cóż za błąd na progu. Mimo tego, iż młody Tomek odważnie walczył o odległość 98 metrów stawia go w tej chwili dopiero na szóstej, przedostatniej pozycji.

Początek drugiej serii już o godz. 21.

Druga seria rozpoczęła się planowo. Juniorzy będą skakać w kolejności odwrotnej do zajmowanych miejsc.

Pierwszy pojawia sie Avraxis. Widać, że po dość dużych problemach w pierwszym skoku, zawodnik ten raczej nie będzie ryzykował w tej próbie. Zgodnie z oczekiwaniami - 85 metrów. Warto dodać, że w tej próbie wykonany został telemark. Dziękujemy za start.

Teraz rozstrzygną się losy medali. Zaczyna Niemiec TTR. To co przed konkursem wydawało się raczej pewne, czyli medal teraz się oddala. Mieszkaniec Monachium musi wspiąć się na wyżyny swoich umijętności. Tak się jednak nie dzieje - 99,5 metra w wykonaniu Reprezentanta Niemiec sprawia, iż wyjedzie on ze Strynu prawdopodobnie bez medalu.

Jako następna swoich sił spróbuje Olunia. Czy uda jej się zdobyć medal, który potwierdzi najlepszy w jej karierze skoczkini sezon? Pomiar wskazuje 99 metrów, jednak noty są bardzo wysokie. Cień szansy na medal jeszcze się tli.

Została czwórka. Pierwszy skaka Festence. Może goraczka pomoże mu w poprawie wyniku z pierwszej tyru zawodów? Tak własnie się dzieje, poprawa tylko o punkt, ale jednak. Sam zawodnik wydaje się zadowolony ze swojego występu. Ale czy jest szansa choćby na brąz?

Rodak Festence, Korolew już sunie po rozbiegu. Osiągnięcie medalu tutaj z pewnością byłoby dla niego dużym osiągnięciem. Czy mu to się uda? Na pewno musi powtórzyć skok z pierwszej serii. Odległościowo jest to samo, ale noty słabsze. Czy starczy na pokonanie rodaka? Nerwowe chwile. Cóż za dramturgia! Dwaj Kazachwoie ex aeuqo na pierwszym miejscu, co oznacza że na pewno będą mieli conajmniej brązowy medal.

Została rozgrywka o złoto. Anders musi odpalić petardę aby pokonać prowadzącego po pierwszej seriii Kisiela. Wyśmienita prędkość na progu. Odległość ciut słabsza - 100m. Taki wynik zapewne da mu wymarzone srebro.

Na górze skoczni zostaje Kisiel. Jak wytrzyma presję zostanie mu tylko postawienie kropki nad "i". Tak! Udaje mu się to! Co prawda miał lekkie problemy przy lądowaniu, ale drugi raz osiągnięcie odległośći 101,5m daje mu wyśniony Pierwszy w historii trwania naszego turnieju tytuł Mistrza Świata Juniorów!

Wyniki Edytuj

Indywidualne Edytuj

1 kwietnia 2012 r.

Pozycja Zawodnik Narodowość Skok 1 Skok 2 Punkty
1 Kisiel Kazachstan.pngKazachstan 101,5m 101,5m 281,5
2 Anders Niemcy.png Niemcy 100,5m 100 m 278
3 Korolew Kazachstan.png Kazachstan 99m 99m 272
= Festence Kazachstan.png Kazachstan 98,5m 99m 272
5 Olunia Finlandia.png Finlandia 98m 99m 271
6 TTR Niemcy.png Niemcy 98m 99,5 268
7 Avraxis --- 86m 85m 211,5

.

Klasyfikacja medalowa Edytuj

Miejsce Państwo Złoty medal.png Srebrny medal.png Brązowy medal.png Razem
1. Kazachstan 1 0 2 3
2. Niemcy 0 1 0 1

Więcej w Fandom

Losowa wiki